Už sa Vám niekedy stalo, že ste po kontaktovaní nejakej FunPage na sociálnej sieti alebo spoločnosti, dostali odpoveď bez podpisu odosielateľa – osoby poverenej komunikáciou?
V dobe, keď sa kladie veľký dôraz na komunikáciu, sa pomerne často stretávam, aby som to slušne nazvala, s „neokrôchanosťou“ a pomerne nízkou elementárnou slušnosťou v oblasti telefonickej aj písomnej komunikácie.
Nikdy som nepátrala po tom, či sú v tomto prípade ľudia, s ktorými komunikujem, študenti na brigáde, zamestnanci, alebo majitelia firiem a spoločností. V zásade tá informácia pre mňa v danej chvíli nie je dôležitá. Len uvažujem, či som už staromódna alebo príliš náročná, keď si želám a očakávam obyčajnú slušnosť.
Okrem toho, že netuším, s kým komunikujem a teda ani neviem, ako danú osobu osloviť, tak v jej správe / odpovedi tiež často chýba pozdrav na začiatku aj na konci a tiež oslovenie mňa, ktorá sa vždy slušne podpíšem.
Pamätám sa, a nie je to ani tak dávno, keď nás rodičia aj učitelia viedli: „Vždy sa pozdrav v úvode aj závere a predstav sa celým menom. Vieš predsa, kto si aj ako sme Ťa vychovali.“
Niekedy veru seriózne zvažujem, aké oslovenie mám pri ďalšej odpovedi použiť. Keď je mi jasné, že odpisujem jednotlivcovi. Neviem meno, ani pozíciu, ktorú zastáva … Potom to vyzerá asi takto:
„Dobrý deň (neviem Vaše meno, lebo ste sa nepodpísali), …“
„Dobrý deň milá Púpavienka 327 (neviem, kto sa skrýva za uvedeným nickom), …“
a podobne …
Je mi to samej nepríjemné, aj keď si hovorím, že nič trápne neexistuje. Každopádne mi nabieha STOP SYSTEM a nemám chuť ďalej o rozvíjanie prípadnej spolupráce.Pozastavujem sa nad týmto zvláštnym správaním, pretože dnes sa mnohí oháňajú, ako im záleží na spokojnosti klienta, zákazníka, obchodného partnera, na prosperovaní vlastného biznisu a podobne. Hold, mám dojem, že ľudia, ktorí si neuvedomujú, ako neandrtálsky komunikujú, si hneď na začiatku svojich klientov, zákazníkov, obchodných partnerov a zároveň vlastnú prosperitu rovno úspešne „odstrihnú“.
Možno si poviete, že toto sa profíkovi nemôže nikdy stať, lebo on si do svojho tímu vyberá skvelých ľudí. Vyvediem Vás trochu z omylu. Nie je skvelý, ako skvelý. Napríklad, aj dnes som mala skúsenosť s jedným známym penziónom. Respektíve, s jeho zamestnankyňou, ktorá okrem ekonomickej kompetencie aj komunikuje s dodávateľmi a odberateľmi. V ekonomickej oblasti môže byť skvelá. No na komunikačnej úrovni akoby práve zliezla zo stromu.
Majitelia, zamestnávatelia, podnikatelia a aj ďalší kompetentní by si mali uvedomiť, koho poverujú na kontakt s klientom. Veď keď svoju firmu prezentujem ako serióznu, potom ponúknem aj serióznu komunikáciu, lebo si vážim svojho klienta. Podľa mňa a myslím, že aj podľa Vás, ktorí ste tento príspevok prečítali do konca, je SLUŠNÁ A VEDOMÁ KOMUNIKÁCIA kľúčová v akejkoľvek oblasti. Pretože niekedy môže celá snaha a skvelý nápad PADNÚŤ alebo RÁSŤ práve na NEJ.